Jongste lid redactieraad

23-9-2009 door: Redactie
Met zijn 20 jaar is Kees van Rengs de jongste deelnemer binnen de redactieraad van HALLO. Aan hem de vraag wat hij verwacht van HALLO en zijn inbreng vanuit de redactieraad.

“Ik verwacht van het nieuwe weekblad een medium waarin veel lokaal nieuws uit allerlei invalshoeken te vinden is. Niet alleen voor ouderen maar ook voor jeugd. Alle ’speciale’ gebeurtenissen uit horst en omstreken moeten er naar mijn mening in komen.”

Op de vraag wat zijn inbreng zou kunnen zijn zegt Kees: “Ik zie het met name als een adviserende rol waarbij ik ideeën kan aandragen die HALLO kunnen versterken. Mensen uit mijn omgeving spelen daarbij een grote rol. Zij kunnen en mogen me altijd bellen of mailen wanneer het over HALLO gaat.

Ik denk wel dat het lastig wordt om jongeren te enthousiasmeren voor het lezen van een nieuwsblad. Heel veel jongeren houden niet van lezen, zo is mijn eigen ervaring. Ik lees wel, maar heel selectief. Dus het moet echt interessant en pakkend zijn wil je jongeren zover krijgen om iets lezen. Het is volgens mij belangrijk dat er geschreven wordt over dingen waar de jeugd en jongeren zich mee bezighouden: Sport/muziek/school/uitgaan.

De jeugd zal wel HALLO online weten te vinden. En daar zie ik ook wel de toegevoegde waarde zitten van HALLO. Zij zitten nu eenmaal veel achter de pc en kunnen hier sneller iets lezen dan via een blad. Jongeren maken voor school al vaak gebruik van de pc en gebruiken internet om op msn en hyves te kunnen en om te gamen. Het is bovendien heel gemakkelijk om snel even wat op te zoeken of te lezen. We zijn er mee opgegroeid.

Voor de oudere generatie geldt dat ook. Zij zijn met de krant en andere bladen zijn opgegroeid en laten internet vaak voor wat het is. Maar ja, naar de toekomst toe zal ook deze groep steeds vaker met internet te maken krijgen, al zullen er altijd mensen blijven die de voorkeur geven aan een echte krant of nieuwsblad,” aldus Kees.

Kees is bereikbaar op 06 10 87 98 01 of per mail: Kaeskop@hotmail.com

Tip een vriend over dit bericht Tip of mail de redactie Druk dit artikel af
Disclaimer | Copyright© 2017 Kempen Media b.v. | Ontwerp & realisatie Kempen Communicatie
Kempen Media b.v. is partner van Kempen Communicatie b.v.
Kempen Communicatie: Strategie, Creatie, Realisatie