Het Brussel-debacle

6-7-2017 door: Redactie
Zoals ik een tijdje geleden al aankondigde, woonde ik laatst een concert bij van Coldplay. Het concert was geweldig, maar werd lichtelijk overschaduwd door een hel van een terugreis.

Het begon eigenlijk al in de metro. Blijkbaar hebben Belgen nóg meer moeite met grote massa’s mensen verwerken dan Nederlanders, want de enkele metro die reed in Brussel kon de enorme hoeveelheid Coldplay­fans gewoonweg niet aan. Uiteindelijk kwamen we toch veilig bij de auto’s aan, maar daar ging het bij het wegrijden mis toen de ene auto een paal schampte. Wat schade, maar toch op naar huis en daar alles maar afhandelen. Dachten we. Ruim drie uur zijn we onderweg geweest, nadat een deel van de snelweg was afgesloten wegens werkzaamheden. Lichte hysterie overspoelde de Opel Corsa waarin ik met twee vriendinnen zat, toen de tomtom de weg kwijtraakte en we het zelf moesten uitzoeken (“Moet ik hier links?” “Ehm... ik weet het niet zeker. Doe maar!” “Zeker?” “’Nee, shit”). De navigatie van de andere auto had het inmiddels helemaal begeven en we waren onze medeconcertgangers kwijtgeraakt bij een van de vele vage Belgische omleidingen. Na een telefoongesprek van een kwartier vonden we elkaar godzijdank terug op een achterafweggetje in the middle of nowhere. Onze tomtom deed inmiddels weer enigszins normaal, maar stuurde ons nu binnendoor, wat opnieuw voor paniek zorgde (want vreemde achterafweggetjes in het donker zijn nu eenmaal eng). Toen uiteindelijk de snelweg in zicht was en we ons langzaam maar zeker weer op bekend grondgebied begaven, was de opluchting dan ook groot. Om 04.00 uur ’s nachts waren we thuis. Coldplay speelde tot 23.00 uur. Dus. Weer een vooroordeel bevestigd. Laat nooit zes vrouwen midden in de nacht van Brussel naar Horst aan de Maas rijden. Nóóit.

Aniek

Disclaimer | Copyright© 2017 Kempen Media b.v. | Ontwerp & realisatie Kempen Communicatie
Kempen Media b.v. is partner van Kempen Communicatie b.v.
Kempen Communicatie: Strategie, Creatie, Realisatie