Zomer column

17-8-2017 door: Redactie
’s Ochtends na het openslaan van de krant zoek ik als eerste de columns. Ben benieuwd of het geschrift me emotioneert, wakker schudt, boos of wijzer maakt. Een goeie columnist verstaat de kunst om uit vele tekstuele vaatjes te tappen, vaak voorzien van een vette knipoog, een korreltje zout en goed taalgebruik. En dit alles binnen de aangegeven kaders van aantal woorden.

Hoera; ik mag vrij fantaseren gedurende 200 woorden. Aan de slag, ik heb er tenslotte al 76 verbruikt, tenminste als een getal ook daartoe behoort. Ik vraag me af of onze politici, zowel plaatselijk als landelijk, nog steeds helemaal in dienst staan van de kiezer: “voor volk en vaderland”?
Of is een deel van hun activiteiten gericht op het onderzoeken van wachtgelden, pensioenen en lucratieve baantjes na het uitzitten van de soms ingekorte rit? Landelijke voorbeelden kenden we al, maar wat te denken van Venray en Roermond. Is er verschil tussen vrouwen en mannen in deze? Bij het voetbal wel; nog wel. We konden al tattoos, pittige overtredingen, protesten, oranje en blauwe schoenen zien. Zelfs een matig uitgevoerde spuug of schwalbe (lesje Rijkaard/Robben) diende zich aan. Binnen 10 jaar staan de vrouwen op alle gebied hun mannetje, inclusief shirtje ruilen, geschoren kapsels, extreme
transferbedragen en knokpartijen! Snel iets over Rieu, tenslotte ik ben musicus. Is hij wel de grote promotor van de klassieke muziek? Rosamunde, Mexican Trumpets, Una paloma Blanca trekken duizenden mensen naar Maastricht. Mag hopen dat George Baker zijn omzet ziet groeien; weet zeker dat dát aan het Concertgebouw-orkest voorbij ging. Had nog twaalf onderwerpen willen bespreken, ben al vér over de 200 woorden. Vraag me af tot welk woord deze column wordt afgedrukt.

Het ga u goed! Nard Reijnders

Disclaimer | Copyright© 2017 Kempen Media b.v. | Ontwerp & realisatie Kempen Communicatie
Kempen Media b.v. is partner van Kempen Communicatie b.v.
Kempen Communicatie: Strategie, Creatie, Realisatie