'Je moet bewijzen dat je een 'blijver' bent'

4-1-2018 door: Redactie
Het aantal talentenjachten op de Nederlandse televisie neemt steeds meer toe. Ook mensen uit Horst aan de Maas doen hier aan mee. Denk aan Lennart Huijs uit Broekhuizen (The Band), Nienke Wijnhoven uit Horst en Demi Thomassen uit Tienray (The Voice of Holland). Of dit ook daadwerkelijk dé manier is om beroemd te worden, daar twijfelt het merendeel van de inwoners uit Horst aan de Maas aan. Dat blijkt uit onderzoek van TipHorstaandeMaas.nl

Het aantal talentenjachten dat op tv te zien is, is al niet meer op één hand te tellen. The Voice, So You Think You can Dance, Idols, X Factor: zomaar een greep uit de vele shows die de afgelopen jaren te zien waren. Stuk voor stuk programma’s waar ‘gewone’ Nederlanders hun talent, of dit nu zingen, dansen of goochelen is, laten zien in de hoop ontdekt te worden. Het aandeel inwoners van Horst aan de Maas hierin is maar weinig, Maar één procent zegt wel eens meegedaan te hebben aan een landelijke talentenjacht. “Als ik mee zou doen, dan stoppen de programma’s meteen. Ik kan helemaal niet zingen”, grapt iemand. “Vroeger hadden we jeugdbijeenkomsten en daar konden we meedoen aan talentenjachten”, vertelt een ander. “Dat was dan van heel Limburg. En we wonnen heel dikwijls. Maar nu vind ik het prachtig dat deze jongelui meedoen aan The Voice of Holland.”

Veel kandidaten hopen door mee te doen aan zo’n show door te kunnen breken. Het merendeel van de inwoners twijfelt echter of talentenjachten daadwerkelijk dé manier zijn om het te maken in de entertainmentwereld. “De bekendheid die je vergaart, zal zeker meehelpen om een start te maken in de entertainmentwereld”, denkt deze persoon. “Daarna zal je je toch echt moeten bewijzen of je een ‘blijver’ bent en dat is helaas maar voor een enkeling weggelegd. Het maakt dan nog niet eens uit of je de talentenjacht ook gewonnen hebt.” Een ander voegt toe: “Voor even sta je in de schijnwerpers om vervolgens op lokale kermissen op te treden.”

TipHorstaandeMaas is een samenwerkings­verband tussen HALLO Horst aan de Maas en TopOnderzoek. Voor meer resultaten of aanmelden voor de volgende enquête, kijk op www.tiphorstaandemaas.nl

Disclaimer | Copyright© 2018 Kempen Media b.v. | Ontwerp & realisatie Kempen Communicatie
Kempen Media b.v. is partner van Kempen Communicatie b.v.
Kempen Communicatie: Strategie, Creatie, Realisatie