'Ik ben bang voor verslaving'

11-1-2018 door: Redactie
Inwoners van Horst aan de Maas kijken gemiddeld drie uur per dag tv. Dat doen zij voornamelijk nog via de televisie, slechts een enkeling kijkt programma’s via laptop of smartphone. Dat blijkt uit onderzoek van TipHorstaandeMaas.nl

Televisie kijken kan tegenwoordig op steeds meer verschillende manieren. Ontwikkelingen als smart-tv en aanbieders als Netflix hebben het televisielandschap
veranderd. Toch kijkt 94 procent van de inwoners van Horst aan de Maas het liefst programma’s via de televisie. “Via de laptop heb je wel erg klein beeld en onduidelijk en slecht geluid”, vindt iemand. In totaal 4 procent kijkt tv-programma’s voornamelijk op de laptop of tablet.

Bijna driekwart van de inwoners kijkt gemiddeld drie uur per dag tv, 16 procent kijkt vier uur en 8 procent meer dan vier uur. Al ligt dat ook aan de tijd van het jaar. In de zomermaanden gaan we er liever op uit dan dat we tv-kijken. “Van mei tot met september kijk ik minder dan één uur per dag”, zegt deze persoon. Streamingdiensten als Netflix en Videoland zijn niet zo populair in Horst aan de Maas. Iets minder dan een kwart maakt hier wekelijks gebruik van. “Ik durf er niet aan te beginnen, ik ben bang voor verslaving”, grapt iemand. Anderen geven aan dat ze hun tijd wel anders willen gebruiken. “Ik heb geen geduld om lang tv te kijken”, zegt een inwoner. “Ik ben liever met andere dingen bezig.”

Sommige mensen kiezen bewust om te kijken voor een streamingdienst. “De programma’s op tv zijn allemaal hetzelfde. Naast actualiteitenprogramma’s kijken we steeds meer series.” Een ander voegt toe: “In de wintertijd is het wel gezellig om een film te kijken op Netflix. Zeker ook met het hele gezin.”

TipHorstaandeMaas is een samenwerkings­verband tussen HALLO Horst aan de Maas en TopOnderzoek. Voor meer resultaten of aanmelden voor de volgende enquête, kijk op www.tiphorstaandemaas.nl

Disclaimer | Copyright© 2018 Kempen Media b.v. | Ontwerp & realisatie Kempen Communicatie
Kempen Media b.v. is partner van Kempen Communicatie b.v.
Kempen Communicatie: Strategie, Creatie, Realisatie