Poll week 14 2018

5-4-2018 door: Redactie
Er zijn té veel themadagen.

Kussengevechtdag, Stoepkrijtdag, Tafeltennisdag; je kunt het zo gek niet bedenken of er is elke dag van de maand wel iets om bij stil te staan. Soms zijn het serieuze onderwerpen zoals Wereld Aidsdag of de Dag van de vermiste kinderen en soms ook lachwekkende als de Dag van het Duitse bier of de Nationale Spijbeldag voor volwassenen.

Onzin dat er zoveel verschillende themadagen zijn. Waarom is er een Dag van de Lach of een Star Warsdag nodig? Deze laatste valt zelfs tegelijkertijd met onze nationale Dodenherdenking. Dan wordt de betekenis van zo’n dag met een serieuze boodschap toch helemaal ondergesneeuwd? Daarbij, wie ‘viert’ deze dagen nu echt? Zulke themadagen zijn toch alleen maar bedacht door slimme marketeers. Denk bijvoorbeeld aan Valentijnsdag, een dag overgewaaid vanuit de Verenigde Staten en vaak alleen maar interessant voor de commercie.

Anderzijds kun je zeggen dat we tegenwoordig juist zo’n dagen nodig hebben om er voor te zorgen dat we opkijken van onze mobiele schermpjes. Individualisatie is iets wat daadwerkelijk plaatsvindt en waardoor we allemaal steeds meer in onszelf gekeerd raken. Het zijn die kleine momentjes en dingen in het leven die er voor zorgen dat we een verbondenheid met elkaar voelen. Wie is er nu niet liefhebber van Duits bier? Hoeveel Star Warsfans hebben we in ons midden die zich op 4 mei kunnen laten gaan? En daarbij, is de wereld met alle aanslagen en doodsbedreigingen niet al serieus genoeg. Eigenlijk is een dag als Talk Like A Pirate Day gewoon een stapje dichterbij in de richting van wereldvrede.

Er zijn té veel themadagen. Wat vindt u?

eens 61 procent
oneens 39 procent

Disclaimer | Copyright© 2018 Kempen Media b.v. | Ontwerp & realisatie Kempen Communicatie
Kempen Media b.v. is partner van Kempen Communicatie b.v.
Kempen Communicatie: Strategie, Creatie, Realisatie