Ode aan de man

26-7-2018 door: Redactie
De man is de afgelopen tijd niet heel goed in het nieuws geweest. De #MeToo-beweging gooide roet in het eten van de mans reputatie.

En ik ben ervan overtuigd dat #MeToo een goede ontwikkeling is. Als studente die regelmatig de nodige feestjes bezoekt, herken ik de manier waarop mannen soms met vrouwen om denken te mogen gaan wel. Een paar weken geleden ging ik met mijn vriendinnen een dagje naar de Zwarte Cross in Lichtenvoorde en waren mijn billen tot twee keer toe het slachtoffer van ongevraagde knijperij. En dat is dan nog relatief onschuldig.

Toch vind ik het te kort door de bocht om het gehele mannelijke geslacht hier op aan te kijken. Dé man als individu bestaat niet en dit soort gedrag valt niet te generaliseren. Ik kan na mijn ervaring op de Zwarte Cross niet zeggen dat de mannen daar per definitie billenknijpers zijn. Dat zou niet eerlijk zijn, want naast die paar rotte appels die de reputatie van de man finaal naar de filistijnen helpen, waren er op de Zwarte Cross ook tal van andere mannen.

Ik denk aan het mannelijke duo dat tijdens de moshpit van rockband Volbeat voor ons ging staan om de klappen op te vangen. En aan de vriendengroep waar we ontzettend mee hebben gelachen in de Megatent. En dan heb ik het nog niet eens gehad over de twee mannen die ons midden in de nacht op kwamen halen in Lichtenvoorde om ons weer veilig terug naar Horst aan de Maas te brengen.

Als je dan toch wilt generaliseren, doe het dan goed. Gooi al die goede appels bij de rotte en ach, die hele man is zo slecht nog niet.

Aniek

Disclaimer | Copyright© 2018 Kempen Media b.v. | Ontwerp & realisatie Kempen Communicatie
Kempen Media b.v. is partner van Kempen Communicatie b.v.
Kempen Communicatie: Strategie, Creatie, Realisatie