‘Niet weer kapper, brillenwinkel of telefoonzaak'

9-8-2018 door: Redactie
Het centrum van Horst is onder andere gevuld met diverse horecagelegenheden, supermarkten en kledingwinkels. Wat de inwoner van Horst aan de Maas nog met name mist is een winkel voor huishoudelijke artikelen, zoals een Blokker, een kledingzaak voor grote maten en een ‘goed’ restaurant. Dat blijkt uit onderzoek van TipHorstaandeMaas.nl

Bijna een kwart van de inwoners, 22 procent, vindt dat het aanbod aan winkels en dergelijke in het centrum van Horst voldoende is. De vitrines van panden die nu leegstaan kunnen bijvoorbeeld aangekleed worden met historische foto’s of reclame-uitingen. Toch zijn er ook nog wel wat wensen bij de inwoners. Zo blijkt dat veel mensen een winkel in huishoudelijke artikelen missen, denk aan een Blokker of Marskramer. En hoewel Horst toch wel wat kledingzaken telt, mag het aanbod best uitgebreid worden. Daarbij wordt dan gedacht aan ketens als Only, C&A of Miss Etam. Ook zijn er vrouwen die graag een kledingwinkel voor grote maten zouden zien in Horst.

Horst-centrum heeft de laatste jaren een flinke uitbreiding in het aantal horecazaken gehad, maar een ‘goed’ restaurant eventueel in het wat hoger segment mag er wel bij komen, vinden sommigen. Maar ook een speciaalzaak, zoals een viswinkel, mag zich wel vestigen in het centrum. Net als een winkel voor hobbyartikelen en een cadeauwinkel. Anderen weten juist heel goed aan te geven wat ze liever niet in Horst zien komen. “Niet weer een kapper, brillenwinkel of telefoonzaak, maar iets origineels”, zegt iemand. De leegstaande winkelpanden kunnen worden ingevuld met detailhandel. Een andere optie is echter om er woonruimte van te maken. “Hier hebben we een dringend tekort aan”, meent deze persoon. Een ander ziet wel iets in een kantoorruimte voor startende ondernemers. Denk aan flexplekken die bijvoorbeeld per uur te huren zijn.

TipHorstaandeMaas is een samenwerkings­verband tussen HALLO Horst aan de Maas en TopOnderzoek. Voor meer resultaten of aanmelden voor de volgende enquête, kijk op
www.tiphorstaandemaas.nl

Disclaimer | Copyright© 2018 Kempen Media b.v. | Ontwerp & realisatie Kempen Communicatie
Kempen Media b.v. is partner van Kempen Communicatie b.v.
Kempen Communicatie: Strategie, Creatie, Realisatie