Marieke ment

21-2-2018 door: Marieke
Veel zaken kun je tegenwoordig online regelen. Handig. Zo kun je bijvoorbeeld afspraken maken, boodschappen doen of informatie opvragen, op een moment dat het jou uitkomt.

Minder handig is dat je voor werkelijk alles een account nodig hebt. Voor het bestellen van een boek, voor een afspraak bij de kapper, zelfs voor het kopen van stofzuigerzakken. En overal moet je je gegevens achterlaten (waarom stofzuigerzakken.nl wil weten hoe oud ik ben, is mij een raadsel) én een gebruikersnaam en wachtwoord aanmaken. Want oplettende burger als je bent, kies je voor elk account een andere inlognaam en wachtwoord. Je weet tenslotte maar nooit wie er met je gegevens vandoor wil gaan. Laatst had ik een laptoptas besteld bij een grote internetwinkel. Grote pakketjes laat ik vaak bij mijn ouders bezorgen. Zij nu eenmaal vaker thuis én mocht dat niet zo zijn, dan zet de bezorger het pakketje wel uit het zicht onder de carport. Iedereen happy. Helaas was dat niet afgelopen weekend het geval. Niemand thuis en ook geen pakje onder de carport. Maar geen nood, ik kon online aangeven wanneer er wel iemand thuis zou zijn. Zo gezegd zo gedaan, dacht ik. Want op het moment dat ik datum en tijdstip had doorgegeven en op akkoord klikte, kwam het vriendelijke verzoek van PostNL om een account aan te maken. Waarom? Ik heb het nummer van het pakket ingevoerd, jullie weten waar je moet zijn, waarom moet ik dan nog account aan het maken? Het is niet alsof ik een kaartje van jullie krijg als ik jarig ben (zou wel een goede klantenbinder zijn, trouwens). Dus heb ik dat niet gedaan. In plaats daarvan hangt er nu een briefje aan de voordeur. Of de bezorger zo lief wil zijn het pakje onder de carport te zetten. Ik ben benieuwd.

Disclaimer | Copyright© 2018 Kempen Media b.v. | Ontwerp & realisatie Kempen Communicatie
Kempen Media b.v. is partner van Kempen Communicatie b.v.
Kempen Communicatie: Strategie, Creatie, Realisatie