Hiltho in teken van duurzaamheid

2-10-2014 door: Redactie
De deuren van de Hiltho in Horst gaan van vrijdag 3 tot en met woensdag 8 oktober weer open. Zes dagen lang kunnen bezoekers zich laten inspireren, informeren en vermaken op de grootste lifestyle beurs van Zuid-Nederland. De Hiltho wordt opgebouwd op het evenemententerrein in de Kasteelse Bossen in Horst.
maskTop
Hiltho in teken van duurzaamheid
maskBottom

Het paviljoencomplex biedt onderdak aan een recordaantal van bijna vierhonderd deelnemende bedrijven. Bezoekers kunnen een aangegeven route volgen, waardoor ze geen presentatie hoeven te missen. De organisatie verwacht ruim 50.000 bezoekers.

Het deelnemersveld in dit ‘tijdelijke retailpark’ varieert van lokale bedrijven op het gebied van huis en interieur, bouw en verbouw tot vakantie en vrije tijd, mode en accessoires, opleidingen of persoonlijke verzorging en nog heel veel meer. Ook overheidsinstellingen zoals gemeente Horst aan de Maas, politie en brandweer presenteren zich. Gemeente Horst aan de Maas heeft haar deelname aan de beurs in het teken gesteld van duurzaamheid. Daarop heeft een groot aantal bedrijven inmiddels ingehaakt. Zo vindt men op de beurs stands met informatie over duurzaam bouwen, isoleren, zonneboilers en warmtepompsystemen, zonnepanelen, levensloopbestendig bouwen en aanpassingen daarvoor, een passief huis, alles over elektrisch vervoer, hybride auto’s en afvalrecycling. Ook zie je op de beurs een dwarsdoorsnede van een woning van de toekomst, waarin de warmte van een kaars al voldoende is om het huis op een behaaglijke temperatuur te houden.

Vier grote ondernemersgroepen presenteren zich dit jaar als groep. Ze richten elk een eigen paviljoen in en organiseren gezamenlijk activiteiten waarbij prijzen te winnen zijn. Zo organiseert men in het Venray Bloeit!-paviljoen een #selfie-wedstrijd en in het MKB Grens&Maas-paviljoen staat een rad van fortuin. In het Horst Centrum-paviljoen worden vouchers uitgedeeld met kortingen en ook in het Maasbree-Baarlo-paviljoen kan men voor acties terecht.

Voor het eerst is er op de Hiltho ook een uitvaartplein te vinden. Lokale ondernemers geven op de beurs de mogelijkheid om op een laagdrempelige manier kennis te maken met hun producten of diensten. Voor informatie over een persoonlijke uitvaart, maar ook over rouwverwerking, een natuurbegraafplaats, een online condoleancealbum en muziek kunnen deze ondernemers vertellen.

De Hiltho heeft een beursrestaurant met een afwisselend entertainmentprogramma. Iedere beursdag wordt muzikaal afgesloten door optredens van lokaal bekende bands en artiesten. Voor de kinderen is er een springkussen en zijn er workshops. Op zaterdagmiddag, zondagmiddag en woensdagmiddag zijn er speciale kinderprogramma’s.

De Hiltho heeft inmiddels een eigen Facebook-pagina met wetenswaardigheden en acties en er komt een Twitter-wall in het beursrestaurant. Deelnemers en bezoekers kunnen berichten of foto’s sturen met #Hiltho14 in de boodschap. Deze berichten verschijnen dan op het grote scherm.

De Koninklijke Harmonie van Horst verzorgt het parkeerterrein met ruimte voor zo’n 4.000 auto’s. Zij krijgen hiervoor een bijdrage voor hun vereniging. De Hiltho is dagelijks van 13.30 tot 22.30 uur geopend. Het entertainment duurt tot 24.00 uur.
Op zondag is de beurs van 11.00 tot 18.00 uur te bezoeken.

Disclaimer | Copyright© 2017 Kempen Media b.v. | Ontwerp & realisatie Kempen Communicatie
Kempen Media b.v. is partner van Kempen Communicatie b.v.
Kempen Communicatie: Strategie, Creatie, Realisatie