Democratie van de straat

5-4-2018 door: Redactie
Met de verkiezingen nog vers in het geheugen is de nieuwe gemeenteraad inmiddels geďnstalleerd. Van de honderden gesprekken op straat naar de meters papier in de raadszaal. Hoe die papieren worden gevuld, hangt voor een groot deel af van de input die we krijgen uit onze zestien ­fantastische dorpen. Hoe betrekken we als Partij van de Arbeid onze inwoners bij ons beleid?

De huidige politiek is voor mensen een ver-van-mijn-bed-show. De kloof tussen betrokken burgers en de overheid lijkt steeds dieper te worden. Het is een taak en uitdaging voor de gemeente om met een creatieve en aansprekende aanpak deze kloof te dichten. Als het aan de PvdA ligt, zetten we daarbij enerzijds in op democratie van de straat, introduceren we de burgerbegroting en starten intern projecten als gast van de raad, waarin inwoners in de politieke keuken kunnen kijken. Inspreken tijdens raads- en commissievergaderingen wordt ook mogelijk van huis uit, bijvoorbeeld via Facetime. Inwoners en ondernemers worden actief betrokken bij het profiel voor een nieuwe burgemeester en de jaarlijkse jongerendag in het gemeentehuis zetten we door en op breiden we uit voor kinderen en jeugdigen. We bieden jaarlijks een cursus politiek actief aan en voeren actief beleid voor meer vrouwen in de politiek. Slechts enkele voorbeelden die in dit stukje van 250 woorden passen, maar vooral bedoeld om duidelijk te maken dat jullie mening telt. Niet alleen vier weken voor de verkiezingen, maar vooral de vier jaar erna. Ideeën om mee te doen? We horen ze graag.

Roy Bouten,
PvdA Horst aan de Maas

Disclaimer | Copyright© 2018 Kempen Media b.v. | Ontwerp & realisatie Kempen Communicatie
Kempen Media b.v. is partner van Kempen Communicatie b.v.
Kempen Communicatie: Strategie, Creatie, Realisatie